INLOGGEN LEDEN

over ons

Wie zijn wij?

Het Zoetermeers Mannenkoor is opgericht in 1981 en bestaat momenteel uit ruim 75 leden. Het is een neutraal koor met een zeer afwisselend repertoire van klassiek tot het lichtere genre. Het koor is in de loop der jaren uitgegroeid tot een gewaardeerd deelnemer aan korenfestivals in binnen- en buitenland. Hoogtepunten in zijn bestaan zijn koorreizen naar Wales, Frankrijk, België en in 2016 naar Duitsland met optredens in Winterberg.

Het koor heeft in oktober 2016 deelgenomen aan het KNZV concours voor mannenkoren in Dordrecht en wist daar met het hoogste aantal punten de eerste prijs te behalen. In juni 2017 nam het koor deel aan het volkorenfestival in Middelburg. Na het optreden in de Nieuwe Kerk aldaar reageerde het publiek met een staande ovatie.

Sinds 2010 staat het koor onder de bezielende leiding van Steven van Wieren. Deze allround musicus stelt hoge eisen aan zijn koren en onder zijn leiding zijn ook nieuwe muzikale wegen  ingeslagen met o.a. bewerkingen van moderne populaire muziek. Zo heeft het koor momenteel veel succes met nummers als het “Hallelujah” van Leonard Cohen, met een medley van Ramses Shaffy, met “Avond” van Boudewijn de Groot en met “Who wants to live forever” van Queen. Repetitor en vaste begeleider van het koor is de bekende pianist/organist  Patrick Hopper.

Nadere info >

Zoetermeersmannenkoor © 2017-2022 | Disclaimer